معر فی و تقدیر از کسبه نمونه ابرکوه در روز اصناف +گزارش تصویری


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: امام جمعه ابرکوه از اصناف خواست که با مسئولیت پذیری پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی جامعه باشند.


حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی که در روز اصناف و در جمع هیئت مدیره اصناف ابرکوه سخن می گفت، نقش ارزنده اصناف در زمان دفاع مقدس را که با جهاد جان و مال همراه بود ستود.


حسینی افزود : اصناف امروز نیز می بایست مسئولیت پذیر بوده و به مقتضای مسئولیت خود، پاسخگوی نیازهای جامعه در تمامی ابعاد مادی و معنوی جامعه باشند.


حسینی جایگاه اصناف را جایگاهی ویژه درشروع،پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی و به ویژه در دوران دفاع مقدس ذکر نمود و از آنان به جهت نقش بارز آنان در این زمینه ها تقدیر نمود.


وی با بیان برخی از مشکلات میراثی شهر از جمله وضعیت نابسامان مسجد جامع ابرکوه به عنوان چشم و چراغ شهر ، از اصناف خواست پشتوانه وی در حل مشکلات اینچنینی باشند.


وی همچنین با یادآوری وضعیت منزلگاه امام رضا(ع) افزود: می بایست اصناف در این زمینه ها یاری گر مسئله باشند تا هر زواری که وارد این شهرستان می شود، بوی امام هشتم را از این شهر استشمام کند.


فرماندار ابرکوه نیز در سخنان کوتاهی با بیان این مطلب که اصناف همیشه یاری گر انقلاب بوده اند نقش ارزنده آنان را ستود.


اسماعیل برزگر زاده با تقدیر از نقش اصناف در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به عنوان یک انقلاب، خیزش و جنبش اساسی در اقتصاد کشور، آن را بهترین کمک در اثبات توانمندی کشور به دنیا ذکر نمود.


بازرس اصناف ابرکوه نیز در سخنانی با اشاره به فرازهائی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در مورد توجه به اصناف، از آنان خواست که قدر جایگاه ارزشمند خود را بدانند.


محمد رضا عابدی ضمن تشکر از شهرداری به جهت خدمت در جهت زیباسازی شهر، از مسئولان اصناف نیز خواست که با برگزاری جلساتی با صنوف خود، مسئله همکاری بیشتر در این زمینه را یادآور شوند.


در پایان مراسم نیز ضمن تقدیر از آقایان حاج حسین عظیمی و محمد مهدی زارع دو تن از کسبه پیشکسوت شهرستان، از سید علی موسوی،غلام عباس غلامی، سعید حسینی و سید حسین نجفی به عنوان کسبه برتر شهرستان نیز تقدیر شد.


به گفته سید مسعود میرحسینی مسئول بازرگانی ابرکوه،1490 واحد صنفی در قالب 18 اتحادیه در شهرستان ابرکوه به فعالیت مشغول هستند.


رئیس مجمع امور صنفی ابرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار ما ،با تشکر از تلاش های تمامی اعضاء و کسانی که در سال گذشته یاری رسان مجمع در انجام وظائف بوده اند، برخی از ملاک های انتخاب کسبه برتر را بیان نمود.


خلیل باغبان اظهار داشت:رعایت مقررات و موازین نظام صنفی، نداشتن هر گونه جریمه و پرونده تعزیراتی ،برخی از ملاک های انتخاب کاسب نمونه در سال گذشته بود.

سرویس عکس یزدفردا:

عکس :رحیم میر عظیم



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا